Budowanie kontaktów interpersonalnych
3 min readKażda osoba, pragnąca założyć własną firmę, powinna wziąć pod uwagę kwestię budowania kontaktów między pracownikami w swojej placówce. Prawda jest taka, że im silniejsza więź między ludźmi – tym lepsze rezultaty będą uzyskiwane dzięki wspólnej pracy.
Poniżej znajduje się kilka tricków, dzięki którym można polepszyć sytuację w firmie. Zaznaczam jednak, że dla niektórych mogą to być utopijne wizje – wszystko bowiem zależne jest od funduszy danego przedsiębiorstwa tudzież odpowiedniego działania w celu jego rozreklamowania.
1. Zebrania pracownicze dzięki AMSO Komputery:
– dzięki nim możliwe jest omówienie wszystkich istniejących problemów w firmie
– każdy pracownik, bez względu na stanowisko, ma prawo do wypowiedzenia własnego zdania na forum grupy, poddania pomysłu na rozwiązanie konfliktu
– na zebraniach ponadto powinny być dokonywane analizy osiągnięć oraz porażek placówki, a także stawiane nowe cele
– podczas takich zebrań istotna jest obecność prezesa – ukazuje tym zainteresowanie zarówno przedsiębiorstwem jak i swoimi pracownikami
2. Wyjazdy i imprezy integracyjne:
– organizowanie kilkudniowych wyjazdów integracyjnych pracowników bądź imprez ma istotne znaczenie w budowaniu więzi pomiędzy nimi – dzięki temu zradza się wzajemne zaufanie i zrozumienie, na dodatek znika zakłopotanie – które często towarzyszy wówczas, gdy nowa osoba zjawia się w firmie, gdzie od lat pracują ze sobą ci sami ludzie, co może wywoływać poczucie jej odosobnienia
– takowe wyjazdy powinny odbywać się przynajmniej dwa razy w roku, natomiast imprezy przynajmniej raz na dwa miesiące
3. Ocena wyników pracy:
– raz na pół roku organy zarządzające placówkami powinny robić tzw. ocenę wyników pracy swoich „podwładnych”; poprzez obserwację mogą ocenić zaangażowanie danej osoby w pracę, co z kolei przekłada się na całą firmę
– dzięki temu najlepsi pracownicy będą otrzymywali różne premie za zaangażowanie, a nawet (co jest zależne od funduszy instytucji) dopłaty za wycieczki krajowe bądź zagraniczne – na które mogą się wybrać podczas urlopu
– rozwiąże się również problem z pracownikami, którzy nie przykładają się do swoich obowiązków – upomnienie, po czym zwolnienie (jeśli nie poprawią swojego stosunku)
4. Wprowadzenie zniżek oraz bonów/talonów:
– bony/talony na zakupy są świetnym rozwiązaniem; ich odświętne rozdawanie (np. w Święta Bożego Narodzenia i Wielkiej Nocy) sprawi, że pracownicy zaczną bardziej tkwić w przekonaniu, że firma się nimi interesuje – skoro za darmo daje „bonusy”, to warto dla niej dalej pracować
– różnego rodzaju zniżki – np.: na zakup książek w księgarniach, spożycie obiadów w restauracjach, na bilety tudzież kartę komunikacji miejskiej – daje poczucie jeszcze większej przynależności do instytucji, bowiem wywołuje przeświadczenie, że praca w niej to same korzyści
– dobrym chwytem zdobycia „wdzięczności” pracownika jest opłacenie za niego przykładowo kursów językowych w celu podniesienia jego kwalifikacji, a także darmowe karnety na basen, siłownię bądź fitness.
Alicja Paluch pozycjonowanie